Alweer 3 weken onderweg - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken onderweg - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken onderweg

Blijf op de hoogte en volg Thijs

04 Maart 2014 | Australië, Arrawarra

Hallo iedereen!

Het is alweer 3 weken geleden dat ik in Australië ben en het bevalt me tot nu toe erg goed. Het lekkere weer, surfen en gezellige mensen maken het een erg leuk stage adres.

Mijn werkzaamheden hier tot nu toe zijn;

- surf roosters maken.
Dit betekend de roosters invullen met hoeveel mensen er in welke les zitten met welke instructeurs. Het is allemaal vrij complex want je hebt allemaal verschillende groepen. Mensen die bijvoorbeeld op dezelfde dag aankomen in de ochtend worden in een andere groep ingedeeld als de mensen die in de middag aankomen. En de aantallen veranderen per uur, wat betekend dat er gekeken moet worden of er geen extra mensen bij zijn gekomen.

- verkoop aantallen en omzet photopacks en merchandise
Mensen kunnen hier verschillende 'photopacks' (samengesteld pakket van eigen surf foto's en merchandise) kopen en merchandise los kopen. Ik moet nu uitzoeken hoeveel er in de maanden december t/m februari verkocht zijn.
Dit is heel veel werk, want ik moet elke persoon die in deze maanden is aangekomen individueel nagaan. Dit zijn rond de 800-1000 mensen per maand. Met de maand december alleen al was ik 7 uur bezig.

Daarnaast doe ik nog wat andere kleinere werkzaamheden zoals de academy mensen (mensen die 1-3 maand verblijven) up to date houden. Deze mensen krijgen dagelijks surfles en er zijn drie surf groepen voor de academy. Groen voor beginners - geel voor gevondenen - rood voor de experts. Ook hou ik het weer bij of er goede golven zijn en doe ik wat printwerk/administratie.

Het is al met al best wel makkelijk, maar het is erg veel. Zeker nu ik ook voor school aan mijn opdracht kan beginnen. Ik moet namelijk een handleiding verbeteren. Dit is een handleiding voor de gidsen hier op het kamp. Deze gidsen halen en brengen klanten, zijn zelf surfinstructeurs en helpen de klanten met vragen die ze hebben. Dit is dus hun aanspreekpunt.

Al met al veel te doen dus hier. Deze dagen dus erg druk en dat is ook wel fijn, want ik kan niet surfen vanwege een wond op mijn knie.

Tot zover een update over mijn werkzaamheden hier in het warme en zonnige Arrawarra.

Oohja... als je een mooie vakantie wil hebben moet je naar Australië komen, want het is een geweldig land!

Groetjes!!!

  • 04 Maart 2014 - 03:28

    Thijs Nordkamp:

    Ooh ja!! Als het goed is krijg ik morgen de surf foto's van mijn surflessen en dan zal ik ze natuurlijk online zetten!!

  • 04 Maart 2014 - 07:43

    Elke:

    Klinkt goed Thijs! Leuk verhaal! Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

  • 04 Maart 2014 - 10:43

    Bennie:

    Mooi stukje Thijs, ben erg benieuwd naar je foto's... en natuurlijk je volgende verslag.
    Hier alles okay, wintersport was schitterend en het carnaval hebben we dit jaar op een lager pitje gezet. Moest werken...
    Anouk en Wilfred, Pepijn en Elke zijn mee geweest de stad in zondag om carnaval te vieren. Je hebt de foto's denk ik wel kunnen zien op FB en Whatsapp....
    De tijd vliegt voorbij Thijs, na deze week zit je eerste maand er al weer op....


  • 04 Maart 2014 - 13:21

    Willy Arents-Wilbers:

    Klein berichtje uit Rolde, heel leuk om wat van jouw ervaring in Australië te lezen.
    Het is alweer 13 jaar geleden dat wij daar waren en ik ben benieuwd waar jij nu bent.
    Zo te zien aan de oostkust tussen Sydney en Brisbane in de buurt van CoffsHaber.
    Wens je een hele fijne tijd Thijs in Australië .
    Liefs W en W

  • 04 Maart 2014 - 17:21

    Mieke Velner:

    Leuk bericht Thijs, klinkt positief en geeft een beeld van een actief leven daar !
    Nu nog zorgen dat je weer op de surfplank kunt en jouw dagen zijn gevuld !!! Alweer bijna een maand, wat vliegt de tijd..... De hele groep heeft je gemist tijdens wintersport, volgend jaar ben je er wel weer bij hoor !
    Dikke kus !

  • 04 Maart 2014 - 20:55

    0ma En Opa Velner:

    Beste Thijs,

    Wij zijn blij te lezen dat het je goed gaat. Je wordt zo nog wel een goede administrateur. Dat
    betekent( niet met d) dan wel geen fouten maken!! Doe je best.
    De carnavalsoptocht was geweldig mooi. Wij zijn er niet naar toe geweest maar hebben televisie
    gekeken, thuis in de luie stoel met een pilsje. Nou joh, het ga je goed en doe rustig aan.
    De groeten van ons.

  • 05 Maart 2014 - 12:03

    Daniëlle:

    Heey Thijs! :D
    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Ik hoop dat je het daar leuk hebt! Veel plezier nog en geniet ervan!
    xx

  • 09 Maart 2014 - 08:06

    Frank En Ellen:

    Ha Thijs,

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt|
    Bij ons is alles prima.De lente lijkt al begonnen. Prachtig weer|
    Daar kun je alleen maar vrolijk van worden.
    Het is zondag dus.....straks weer kroketje bij opa en oma.
    Mis je dat al, of ben je er te druk voor.
    Veel succes met je werk, en veel plezier.
    We zien uit naar je volgende verslag.
    Heel veel groetjes van ons

  • 10 Maart 2014 - 17:21

    Mieke:

    Mooie foto s Thijs, hopen dat je snel weer kunt doorgaan met de lessen !!

  • 10 Maart 2014 - 19:31

    Aukje De Haan:

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Gelukkig veel te doen. Ik blijf je volgen. Groetjes uit Meedhuizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arrawarra

Australie

Stage in Australie

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

1,5 maand onderweg

04 Maart 2014

Alweer 3 weken onderweg

16 Februari 2014

Surf les!!

12 Februari 2014

De vlucht en Sydney
Thijs

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 5865

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: