De vlucht en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu De vlucht en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu

De vlucht en Sydney

Blijf op de hoogte en volg Thijs

12 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Ik zit dan eindelijk in Australie. Naar de eerste vlucht van 7 uur naar Dubai en 14,5 uur naar mijn eindbestemming Sydney. Tijdens de vlucht gelukkig een beetje kunnen slapen, waardoor ik me nu vrij goed voel.
Het vliegveld van Dubai is een en al luxe. Zo is er een wijnwinkel met alleen maar wijnen van minimaal $200. Gelukkig hadden ze ook een McDonalds waar ik mijn ontbijt naar binnen schoof.

Tijdens mijn tweede vlucht, die 14 uur!, zat ik in het grootste passagiersvliegtuig van de wereld. De A380-800, waar 853 passagiers in kunnen. Mega dus! De vlucht duurde erg lang, maar werd een stuk aangenamer doordat we gratis films, muziek, series konden kijken en er uitstekende maaltijden waren. Zo kregen we pizza en een lekker engels ontbijt en kon je zoveel drinken als je wou.

Aangekomen op Sydney heb ik de trein gepakt naar het centraal station. Hier ook mijn grote koffer in een 'locker' gedaan en daarna het centrum ingelopen. Sydney is echt een hele relaxte en mooie stad. Hier heb ik ook een Australisch telefoonnummer gekocht, zodat ik altijd kan bellen en internet heb. Mijn nummer is; 046 70 85 114.

Hierna heb ik aan de rand van een park m'n middageten gehad. Toen doorgelopen richting het Sydney Oprah House, waarvandaan ik nu ook mijn berichtje schrijf. Wat een gaaf gebouw is dit zeg!

Straks ga ik richting de bus, die mij om 19.00 lokale tijd (09.00) Nederlandse tijd naar Arrawarra zal brengen, waar ik stage loop.

Als ik op mijn stageadres ben zal ik wel weer van me laten spreken.

Tot dan!

  • 12 Februari 2014 - 07:42

    Mieke Velner:

    Hee Thijsie, geweldig om dit vandaag al te lezen!! Voor mij een goed begin van de dag !
    Straks het laatste stukje reis voor jou en dan maar eens goed slapen en wennen aan alles in Down Under !! Succes ! Hoop snel weer van je te horen.
    Liefs van mij!

  • 12 Februari 2014 - 07:46

    Bennie:

    Ha die Thijs, werd vannacht verrassend door je uit bed 'gefacetimed'. Leuk om je weer even te zien al was het midden in de nacht. Goed dat je de eerste 'hobbels' al probleemloos hebt kunnen nemen. Mooie foto's heb je ook gestuurd. Fijne dag in Sydney en nog een voorspoedige reis naar Arrawarra...., we 'zien' je waarschijnlijk vanavond laat. Overigens heeft Nederland er weer een bronzen medaille bij: Margot Boer op de 500 mrt. Tot gauw...

  • 12 Februari 2014 - 10:50

    René:

    He topper, geweldige foto's, wat een enorm vliegtuig ongelofelijk dat ze met zoveel mensen de lucht in kunnen! Hoop dat je tijdens je busreis nog wat kan zien van het landschap! Sven gaat niet starten op de 1500, gaat zich focussen op de 10 km en de teamachtervolging, straks de 1000 meter! Hou je goed, veul, heul veul opsnuiven( ervaringen)!!

  • 12 Februari 2014 - 18:19

    Bennie:

    Weer goud en brons; deze keer op 1000 mrt.
    Stefan Groothuis Goud, Michel Mulder Brons
    groet

  • 12 Februari 2014 - 20:26

    Elke:

    Broertjeeeeeee! Leuk berichtje! Als het goed is lig je nu te slapen op de camping. Ik ben heel benieuwd naar je plek voor de komende 5 maanden! Ik hoop dat je snel over je jetlag heen bent. Eerst maar eens even goed uitrusten. Vandaag heeft Nederland een gouden medaille (Groothuis) en een bronzen (m Mulder) gepakt op de 1000m. Goed bezig he! Ik hoop snel van je te horen! Knuffel!

  • 13 Februari 2014 - 10:11

    Mieke Velner:

    Hoi Thijs,
    Kun je mij nog even jouw telefoonnummer geven zodat ik je kan appen? Papa gaf mij een nummer dat niet klopt, waarschijnlijk is het begin ervan niet correct…. Laat gauw iets van je horen !!
    Dikke kus van mij.

  • 14 Februari 2014 - 09:49

    Thijs Nordkamp:

    Hallo allemaal!

    Inmiddels 2 dagen op Spot X en ik begin al een beetje te wennen. Mijn roommates inmiddels al een beetje leren kennen, al voel ik me nog wel wat eenzaam. We zitten met zijn 6en in een soort stacaravan. Best krap dus.
    Inmiddels Rob en Reece ontmoet voor wie ik ga werken in de surfschool. De eerste tijd zal ik surf roosters gaan maken voor de mensen die hier surfles krijgen. Hier zal ik volgende week mee gaan beginnen, want de eerste week krijg ik de tijd om te wennen en surflessen te nemen. Hiermee zal ik morgenochtend beginnen om 10.00 uur.
    Het weer is hier niet super goed. wel erg warm met 25-30 graden, maar ook veel bewolking en regen. Dit zal de komende week nog wel zo blijven.
    Al met al is het best wennen hier. Ik hoop snel nieuwe mensen te ontmoeten en dat ik me er thuis ga voelen.

    Geweldig dat het zo mooi gaat met de Olympische Spelen, ik krijg er hier eigenlijk niets van mee. Dus hou me op de hoogte!

    Ik zal straks ook even mijn Australisch telefoonnummer doorgeven zodat jullie mij kunnen bereiken.

    Ciao!

  • 14 Februari 2014 - 17:46

    Bennie:

    Ha die Thijs, de jetlag zal nu voor het grootste deel wel over zijn... tijd om de eerste 'nieuwe vrienden' te maken en het surfen onder de knie te krijgen. Ondertussen natuurlijk ook langzaam wennen aan een 'werkcultuur'. Het worden spannende weken. Zie je binnenkort op facetime....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Stage in Australie

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

1,5 maand onderweg

04 Maart 2014

Alweer 3 weken onderweg

16 Februari 2014

Surf les!!

12 Februari 2014

De vlucht en Sydney
Thijs

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 5869

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: