Surf les!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu Surf les!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Nordkamp - WaarBenJij.nu

Surf les!!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hey y'all,

Inmiddels 4 dagen op Spot X en ik begin al een beetje te wennen. Mijn roommates inmiddels al een beetje leren kennen, al voel ik me nog wel wat eenzaam. We zitten met zijn 6en in een soort stacaravan. Best krap dus.
Inmiddels Rob en Reece ontmoet voor wie ik ga werken in de surfschool. De eerste tijd zal ik surf roosters gaan maken voor de mensen die hier surfles krijgen. Hier zal ik volgende week mee gaan beginnen, want de eerste week krijg ik de tijd om te wennen en surflessen te nemen. Hiermee zal ik morgenochtend beginnen om 10.00 uur.
Het weer is hier niet super goed. wel erg warm met 25-30 graden, maar ook veel bewolking en regen. Dit zal de komende week nog wel zo blijven.

-- Update - 2 dagen later --

Mijn eerste surf lessen zitten erop. Twee keer 2,5 uur op een dag, één keer s'morgens en één keer s'middags. Dat betekend dus vroeg uit bed.
Gisteren, de eerste dag, gingen we alleen al gebroken golven pakken. Gebroken golven zijn golven die al omgeslagen zijn. Deze zijn makkelijker, maar je surft minder lang. Hier kon ik al een paar keer staan en het ging best goed.
Vandaag gingen we verder de zee op voorbij de al omgeslagen golven en we moesten proberen golven te pakken die op het punt stonden te breken. Het is echt moeilijk om dan de juiste golf te pakken! Wanneer je een goede golf ziet, moet je eerst heel hard met je handen paddelen, zodat je een goede snelheid hebt om op de golf te surfen. Wanneer je surfboard dan iets naar beneden gaat in de golf doe je de 'pop-up'. Hierbij druk je jezelf met je handen op het surfboard omhoog en ga je zijwaarts op het board staan. Dit is me gelukkig een paar keer gelukt en dat geeft echt een kick en je wilt steeds weer nieuwe golven pakken.

Al met al super gaaf dus, maar ook heel vermoeiend. De eerste 2 dagen dat ik hier was vroeg ik me af waarom zoveel mensen middags gingen slapen, nou weet ik dus waarom.

See ya!

  • 16 Februari 2014 - 10:00

    Bennie:

    Surfen vraagt een andere vaardigheid dan fietsen Thijs. Dat zul je merken aan de enorme spierpijn die je gaat krijgen. Je buik- armspieren zullen zich snel ontwikkelen. Ben ook benieuwd wanneer je aan het werk moet en wat je daarvan vindt. Tot FaceTime

  • 16 Februari 2014 - 11:05

    Mieke Velner:

    Hee Thijs, wat mooi dat je op deze manier de kans krijgt om te leren surfen !
    Ben eigenlijk wel blij dat de zon nog niet zo fel kan schijnen; verbrand je ook niet direct en kan je huid eerst een beetje " wennen". Hoorde net de eerste privé-berichten ( papa) over een strak blauwe lucht….lekker hoor !! Have fun !

  • 21 Februari 2014 - 17:23

    Oma En Opa Velner:

    Hallo Thijs.

    Wij hebben met veel belangstelling gelezen over je surfopleiding. J e zult het straks in het
    hulsbeek wel goed kunnen! Het gaat hier allemaal redelijk goed. We zien je verdere berichtgeving
    met spanning tegemoet. Veel succes verder en drink niet teveel.













  • 23 Februari 2014 - 08:35

    Frank Ellen En Linde:

    Hey Thijs

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier gaat alles z'n gangetje. Frank aan het werk , Linde naar vriendinnen en ik ga zo naar opa en oma kroketje eten.Een echte zondag dus.
    Vanmiddag Twente - Feyenoord , ook iets om naar uit te kijken. Je krijgt vast wel alle uitslagen door toch?
    Veel succes met je surfopleiding. Tot gauw|

  • 03 Maart 2014 - 12:04

    Sannieuwenhuis@gmail.com:

    Ha die Thijs.
    Wat supergaaf daar allemaal. Leuk om je verhaal te lezen hoe het met je gaat. We zijn net terug van een heerlijke wintersport. De hele week super weer gehad. Wens je veel plezier en suc6 met je stage.
    Liefs en groetjes van Alwie, Sandra, Wiebe en Rinske.

  • 04 Maart 2014 - 01:29

    Marian:

    Hey Thijs

    Leuk filmpje heb je gemaakt, hoe is het, al een beetje gewend daar in down under? Carnaval is alweer bijna voorbij en heel langzaam word het weer hier wat warmer volgens de berichten ... kan niet wachten. Je zult wel op de hoogte gehouden worden hoe FC Twente het doet, en wat leuk dat je Oma hebt gesproken "facetime" . Veel succes verder en laat is een berichtje achter.

    Groeten van ons allen uit Weerselo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Stage in Australie

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

1,5 maand onderweg

04 Maart 2014

Alweer 3 weken onderweg

16 Februari 2014

Surf les!!

12 Februari 2014

De vlucht en Sydney
Thijs

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 5864

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Australie

Landen bezocht: